با وجود مجموعه بی پایانی از اطلاعات موجود در فضاهای مختلف اعم از شبکه های اجتماعی، اینترنت و ...، بدون شک تصمیم گیری در مورد اینکه کدام یک از روش های اسلیو معده یا بای پس معده را انتخاب کنیم، بسیار دشوار است.

بین جراحی اسلیو معده و بای پس معده، کدام را انتخاب کنم

اما نگران نباشید به صفحه درستی هدایت شده اید. ما در این مقاله به جزئیات این جراحی ها از جمله عوارض و مزایای هر کدام پرداخته ایم تا شما بتوانید تصمیم گیری عاقلانه تری را با توجه به شرایط و وضعیت خودتان، داشته باشید.

انواع جراحی های چاقی و بهبود بیماری های مختلف

انواع جراحی های چاقی و بهبود بیماری های مختلف

اسلیو معده، بای پس معده و دیگر روش های کاهش وزن در دسته بندی جراحی چاقی قرار می گیرند. مطالعات نشان داده اند که جراحی های چاقی به کاهش وزن سریع بیماران کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری های مزمن را تا حد زیادی کاهش می دهد.

تحقیقات نشان می دهد که انواع جراحی های چاقی بهبود بیماری های زیر را برای بیماران به دنبال خواهد داشت:

  • بهبود یا رفع دیابت نوع ۲ در ۸۶ درصد از افراد
  • بهبود کلسترول بالا در ۷۰ درصد از افراد
  • بهبود یا رفع فشار خون بالا در ۷۸ درصد از افراد
  • بهبود یا رفع آپنه انسدادی خواب در ۸۳ درصد از افراد

چنانچه می خواهید بهترین روش کاهش وزن به کمک جراحی را برای خودتان پیدا کرده و تحت نظر یک متخصص جراحی لاپاراسکوپی پیشرفته قرار بگیرید، همین الان با کلینیک تخصصی دکتر عصاره تماس بگیرید.

چه تفاوتی بین جراحی اسلیو معده و بای پس معده وجود دارد؟

اکنون که تا حدودی با مزایای جراحی کاهش وزن آشنا شدید، اجازه دهید تا به تفاوت های بین این دو جراحی رایج برای لاغری یعنی اسلیو معده و عمل بای پس معده بپردازیم.

اگرچه که هر ۲ نوع این جراحی ها، نتایج مشابهی دارند، اما خود روش ها بسیار متفاوت هستند.

۱.      اسلیو معده

 جراحی اسلیو معده یکی از انواع اعمال لاپاراسکوپی است که نیاز به چند سوراخ کوچک در شکم دارد. در این جراحی قسمت بزرگی از معده از بین می رود و حدود ۲۰ درصد از اندازه اصلی آن، باقی می ماند. معده جدید پس از جراحی اسلیو معده، اکنون یک لوله آستینی شکل است و دیگر جیبی ندارد که مقدار غذای بیشتری را در خود جای دهد. از آنجایی که معده پس از جراحی اسلیو، بسیار کوچکتر از قبل خود می شود، فرد بدون هرگونه مشکلی، برای مدت طولانی تری احساس سیری می کند.

اما جراحی اسلیو معده نیز مانند هر جراحی دیگری، عوارضی دارد که از جمله آن ها می توان موارد زیر را نام برد:

  • نشت از جایی که معده دوخته شده است
  • آبسه شکمی
  • تنگی معده تازه تشکیل شده
  • رفلاکس معده به مری (که به عنوان سوزش سر دل شناخته می شود)

۲.      بای پس معده

در مقایسه با اسلیو معده، جراحی بای پس معده می تواند به هر ۲ صورت لاپاراسکوپی یا باز انجام شود. در جراحی باز، یک برش معمولی در شکم جایی که جراحی انجام می شود، ایجاد می شود. پزشک شما با در نظر گرفتن مزایا و خطرات هر کدام از روش ها، تصمیم می گیرد که کدام روش برای شما بهترین نتیجه را خواهد داشت.

در هر صورت، در روش بای پس معده، از قسمت بالایی معده، کیسه ای به اندازه یک تخم مرغ برای فرد، ساخته می شود. سپس این کیسه معده جدید، به پایین روده کوچک متصل می شود.

جراحی بای پس معده نیز درست مقل هر نوع جراحی دیگری با عوارضی همراه است. از جمله عوارض روش بای پس معده نیز عبارتند از:

  • انسداد روده
  • خونریزی گوارشی
  • زخم هایی که بر اثر اتصال کیسه معده جدید به روده ها ایجاد شده است

دوره نقاهت

 دوره نقاهت

همچون سایر جراحی ها، پس از هر کدام از جراحی های لاغری، شما باید چند روز در بیمارستان بستری بمانید.

پس از ترخیص به منزل، پزشک به شما چندین توصیه غذایی می دهد. با رعایت این توصیه های پزشک تان، می توانید از عوارض و مشکلات گوارشی پس از جراحی چاقی خود تا حد زیادی جلوگیری کنید.

 اکثر افراد پس از جراحی های لاپاراسکوپی لاغر شدن، در عرض ۶ تا ۸ هفته به فعالیت های عادی روزمره خود باز می گردند.

دقت کنید که پس از هر مدل از جراحی های چاقی، نحوه جذب مواد مغذی توسط بدن شما تغییر خواهد کرد. همچنین متوجه خواهید شد که تحمل شما نسبت به برخی از خوراکی ها و غذاها نیز در حال تغییر است. بنابراین بلافاصله پس از جراحی، شما تحت یک رژیم غذایی ساده از مایعات قرار می گیرید و به دستور پزشک تان پس از مدتی، به سمت غذاهای نرم و جامد می روید.

پس از سپری شدن دوره بهبودی اولیه، چندین اقدام مهم و کلیدی در رژیم غذایی شما وجود دارد که باید بیشتر از قبل به آن ها توجه کنید. این موارد شامل استفاده از ویتامین ها و پروتئین های دریافتی و همچنین ورزش هستند. اگر تمامی دستورالعمل های پس از جراحی را رعایت کنید، نتایج موفقیت آمیزی برای کاهش وزن خواهید داشت و وزن شما بدون بازگشت، کم خواهد شد.

بهترین روش جراحی چاقی را پیدا کنید

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر کدام از روش های جراحی چاقی و اطلاع در مورد مزایای و معایب هر کدام از آن ها برای ویژگی های شخصی و یا بیماری های زمینه ای تان، پیشنهاد می کنیم با یک متخصص مشورت کنید. متخصصین جراحی لاپاراسکوپی پیشرفته همچون دکتر عصاره می توانند با توجه به BMI و سایر شاخص های بدنی و سن شما، بهترین روش را برای شما در نظر بگیرند.

دکتر عصاره

دکتر عصاره متخصص در امر جراحی  معقد  و لاپاراسکوپی پیشرفته در حوزه زیبایی و پلاستیک، با ۱۲ سال سابقه فعالیت، هم اکنون می تواند بهترین خدمات مشاوره و جراحی را به بیماران مختلف ارائه نماید. جهت دریافت مشاوره و خدمات تخصصی کلینیک دکتر عصاره، می توانید همه روزه با شماره های این مرکز تماس بگیرید. با دریافت خدمات تخصصی مشاوره از مرکز دکتر عصاره، می توانید هر آن چه که باید پیش از جراحی چاقی  و جراحی سینه بدانید را دریافت کرده و بهترین نتیجه گیری را نمایید.

کد خبر 673016

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha